Print

Δραστηριότητες με το ΓΑΙΑ ΙΙ

GAIA

Με τη ΓΑΙΑ μπορούμε:

 

  • Να ταξιδέψουμε στην επιφάνεια της Γης, οδηγώντας έναν «εξερευνητή» στον κόσμο του ΙΑΣΟΝΑ. Έχουμε τη δυνατότητα να καταλάβουμε καλύτερα τις αποστάσεις, πάνω στον επίπεδο χάρτη και την υδρόγειο σφαίρα, τη σχέση χώρου και χρόνου, ταξιδεύοντας και λύνοντας προβλήματα.
  • Να κατανοήσουμε την έννοια του μαγνητικού πεδίου της Γης, μέσα από τον κόσμο του GILBERT, θεωρώντας τη Γη ως έναν τεράστιο μαγνήτη. Μπορούμε να πειραματιστούμε με τη διανυσματική μορφή του πεδίου, τις ιδιότητες της μαγνητικής βελόνας, τη συμπεριφορά των πετρωμάτων και τις εφαρμογές του μαγνητισμού στη ναυσιπλοΐα.
  • Να μελετήσουμε την ατμόσφαιρα της Γης στον κόσμο του TORRICELLI. Μπορούμε να εξερευνήσουμε τη σύσταση και τα στρώματα της ατμόσφαιρας του πλανήτη μας και τις κλιματολογικές συνθήκες, να πειραματιστούμε όπως ο Torricelli, ταξιδεύοντας σε διαφορετικά ύψη (με αερόστατο) αλλά και να μελετήσουμε την κίνηση μικρών σωμάτων ή και αεροσκαφών κοντά στην επιφάνεια της Γης.
  • Να υπολογίσουμε την ακτίνα της Γης, μέσα από τον κόσμο του ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ, ακολουθώντας την ίδια μέθοδο που χρησιμοποίησε ο μεγάλος αλεξανδρινός μαθηματικός πριν από 2300 χρόνια. Μπορούμε επίσης να συνεργαστούμε με μαθητές άλλων σχολείων της Ελλάδας, με τους οποίους θα επικοινωνήσουμε μέσω του υπολογιστή μας.
  • Να διεισδύσουμε στο εσωτερικό της Γης μέσα από τον κόσμο του ΕΓΚΕΛΑΔΟΥ. Μελετώντας τα σεισμικά κύματα και με τη βοήθεια προσομοιώσεων σεισμού θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τον καλά κρυμμένο κόσμο του εσωτερικού της Γης.
  • Να βρεθούμε έξω από τη Γη, σ’ ένα ταξίδι με τους τεχνητούς δορυφόρους, μέσα από τον κόσμο του NEWTON. Θα δούμε τότε τη Γη, όπως αυτή φαίνεται από το διάστημα και θα παρακολουθήσουμε τις τροχιές των δορυφόρων, λύνοντας προβλήματα που σχετίζονται με την ταχύτητα και το είδος της κίνησης των δορυφόρων.
  • Να ανακαλύψουμε τα μυστικά του πλανητικού μας συστήματος στον κόσμο του ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΥ. Μπορούμε να παρατηρήσουμε τον Ήλιο, τη Σελήνη, τους άλλους πλανήτες και τους αστερισμούς, όπως φαίνονται από τη Γη αλλά και από το διάστημα, να δημιουργήσουμε δικά μας εικονικά πλανητικά συστήματα και να πλοηγηθούμε στον 3D χώρο του διαστήματος.

Εδώ θα βρείτε επιλεγμένες δραστηριότητες για το δημοτικό κι εδώ οδηγίες χρήσης για το μικρόκοσμο 'Ιάσων".

Το συνοδευτικό υλικό του λογισμικού μπορείτε να κατεβάσετε και από το δικτυακό τόπο
http://eomogeneia.cti.gr/

Παρουσίαση του λογισμικού ΓΑΙΑ σε άλλους Ιστοτόπους
1. http://www.e-yliko.gr/physGaia.htm Συνοπτική παρουσίαση του λογισμικού στην Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ.

2. http://edsoft.cti.gr/edsoft/logismika/gaia.html (Συνοπτική παρουσίαση του λογισμικού στο δικτυακό τόπο του ΕΑΙΤΥ).

3.http://ekped.com/modules.php?name=logismiko&file=gaiaiason&func=six


1. Η διώρυγα του Παναμά (402KB)
Περιγραφή: Σύγκριση του ταξιδιού ενός πλοίου από τη Λισσαβόνα στο Λος Άντζελες μέσω της διώρυγας του Παναμά ή μέσω του ακρωτηρίου Χορν. Δίνονται ιστορικά στοιχεία και οδηγίες για περιήγηση στην επίσημη σελίδα της διώρυγας.
Δημιουργοί: Καλογερόπουλος Νίκος
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

2. Σεισμοί-Λιθοσφαιρικές πλάκες (633KB)
Περιγραφή: Πρόταση εργασίας με αντικείμενο τη χαρτογράφηση της σεισμικής δραστηριότητας της χώρας μας βάσει πραγματικών σεισμικών δεδομένων και συσχέτιση των ευρημάτων με τις γνωστές κατανομές σεισμών και με τις λιθοσφαιρικές πλάκες της Ανατολικής Μεσογείου.
Δημιουργός: Καλογερόπουλος Νίκος
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

3. Τα ακραία σημεία της Ελλάδας
Περιγραφή: Προσδιορισμός των ακραίων σημείων της Ελλάδας και υπολογισμός των αποστάσεών τους.
Δημιουργός: Αναστασιάδης Σπύρος και Αντωνίου Αντώνης
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

4. Γεωγραφικές Συντεταγμένες - Βαλκανικές χώρες
Περιγραφή: Οι μαθητές κατανοούν τις έννοιες: γεωγραφικό μήκος και γεωγραφικό πλάτος, βρίσκουν στο χάρτη τα σύγχρονα βαλκανικά κράτη και τις πρωτεύουσές τους.
Δημιουργός:Ανανιάδης Παναγιώτης
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

5. Ταξίδι πάνω απο τα βουνά και τις λίμνες του Καναδά
Περιγραφή: Καθοδηγούμενη δραστηριότητα όπου οι μαθητές εξοικειώνονται με ψηφιακούς χάρτες, επιβεβαιώνουν γνώσεις προσανατολισμού και διερευνούν σχέσεις του ανθρώπου με το γεωγραφικό περιβάλλον.
Δημιουργός:Καρατζάς Χρήστος
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

6. SOS - Σώστε το ελικόπτερο!
Περιγραφή: Οι μαθητές εξοικειώνονται με τις βασικές γεωγραφικές έννοιες του "χώρου" και του "χρόνου" με ταξίδια στην επιφάνεια της Γης.
Δημιουργός: Παπαδάκη Μαρία
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

7. Διδασκαλία της Γεωγραφίας και της Αστρονομίας(ΓΑΙΑ). Των Α. Ανδρεάδη & Δ, Μαυράκη.
Εκπαιδευτική Πύλη Νοτίου Αιγαίου (www.epyna.gr) Εκπαιδευτικό υλικό  Γεωγραφία


8. Γεωγραφικοί Μεσημβρινοί και Παράλληλοι
Περιγραφή: Στον παγκόσμιο χάρτη εντοπίζονται τα σημεία με γεωγραφικό πλάτος και μήκος μηδέν, τα γεωγραφικά στοιχεία του Greenwich και της Αθήνας, καθώς και άλλες πρωτεύουσες με ίδια γεωγραφικά στοιχεία με αυτά της Αθήνας.
Δημιουργός:Δουμάνης Νίκος
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

9. Μεγάλα ποτάμια της Γης
Περιγραφή: Στον παγκόσμιο χάρτη της Γης οι μαθητές εντοπίζουν τους ποταμούς Αμαζόνιο, Μισισιπή, Σαιν-Λόρενς και τους ποταμούς Νείλο, Ζαμβέζη και Κόγκο και καταγράφουν από την βάση δεδομένων πληροφορίες για αυτούς.
Δημιουργός: Δουμάνης Νίκος
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

10.Ελβετία-Ουκρανία
Περιγραφή: Οι μαθητές εντοπίζουν την Ελβετία στο χάρτη και με τη χρήση γεωγραφικών συντεταγμένων μετακινούνται από την Ελβετία στην Ουκρανία. Γράφουν πάνω σε εικονικούς χάρτες ονόματα οροσειρών και πόλεων ενώ εξοικειώνονται στην αλλαγή κλίμακας στη χρήση των χαρτών.
Δημιουργοί: Αλέξανδρος Ανδρεάδης
Εκπαιδευτική Πύλη του ΥΠΕΠΘ (www.e-yliko.gr)

Πηγή:http://www.dapontes.gr/